Recept voor praktisch idealisme

Soms komt inspiratie uit een onverwachte hoek. Dit keer kwam die voor de volgende SouperFriday vanuit mijn werk. Zelf ben ik (Stefanie) bij de overheid gaan werken vanuit idealisme, om de wereld mooier en rechtvaardiger te maken. Binnen zo’n log en groot systeem is dat niet altijd even makkelijk te realiseren, of te zien wat het effect is van je werk. Hoe doe je dat, praktisch idealist zijn? Hoe doe je dat ook binnen bestaande systemen met zo veel verschillende belangen? Die vragen speelden door m’n hoofd vorige maand. Verrast was ik dan ook toen ik las dat een van de projecten die zichzelf zullen presenteren op een internationale conferentie over maatschappelijk initiatief en democratische innovatie die ik organiseer vanuit Binnenlandse Zaken, gestart is door Edmond Grace. Edmond is Ier, Jezuïet en precies bezig met het in de praktijk brengen van zijn idealen binnen het systeem van politiek en overheid door het project PeopleTalk. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd om zijn verhaal te komen vertellen te BethelBoven. Het antwoord was.. Ja!

Hope to see you there!

NB Aanmelden voor dit bijzondere event kan hier

One thought on “Recept voor praktisch idealisme

Geef een reactie

